Internet z pakietu z ulgą

86

Wojtek Jabczyński

W weekend kończymy kolejny upgrade systemów informatycznych TP. Nie będę opisywał żargonowym językiem szczegółów, dlaczego nasz CRM będzie teraz lepiej pracował, bo to zwyczajnie nudne. Z ważnych rzeczy wspomnę, że dzięki zmianom klient będzie mógł m.in. odliczać ulgę za internet kupiony w pakiecie z TV. Zmienione faktury planujemy wystawiać od lipca. Będzie też możliwość (prawdopodobnie od sierpnia) zrobienia korekty wcześniejszych rachunków otrzymanych od początku roku. To pozwoli w pełni na skorzystanie z ulgi internetowej. Upgrade zaczął się 16, a skończy 21 czerwca. Może się wiązać z chwilowymi utrudnieniami dla klientów, dlatego jeśli kogoś z was doświadczył kłopot z tym związany - przepraszam.    

komentarze

  • PAWEŁ (188.47..**)
    2010-06-19 11:59:11
    Ja nieskorzystam z ulgi za OFP bo faktury są na inną osobe a konto w banku internetowym też na inną osobe.
  • lukaaa1979 (85.28..**)
    2010-06-19 12:01:49
    Droższy kontakt z BOK w prepaidach Orange

    Od 19. lipca Orange w ofertach prepaid podnesie ceny połączeń z numerami biura obsługi klienta.

    Od tego dnia połączenie z biurem obsługi klienta *100 będzie kosztowało 1,50 zł (0,50 zł więcej), z numerem *400 (ProPozycja) będzie kosztowało 1,50 zł (wzrost o 1 zł), a z automatycznym biurem obsługi *500 - 0,50 zł (poprzednio darmowe)

    nie pogielo was
    uwazam masowe odejscia z orange i chetnie sie pod tym podpisze

  • AS (83.11..**)
    2010-06-19 12:17:21
    Gdzie o tym pisze?
  • lukaaa1979 (85.28..**)
    2010-06-19 12:36:49
    AS - telepolis.pl
  • PAWEŁ (188.47..**)
    2010-06-19 12:37:10
    W US tak powiedzieli.
  • hans1054 (77.253..**)
    2010-06-19 12:47:09
    Wojtku najlepiej numer 112, 997,998,999 zróbcie płatne 5zł za minute to przynajmniej na ludzkiej tragedii nawet zarobicie szkoda że takich opłat 1,5 temu nie wprowadziliście bo na powodzi grube miliony byście zarobili. Chamstwo
  • Wojtek Jabczyński (79.162..**)
    2010-06-19 12:55:23
    Koledzy, bardzo przepraszam, ale właśnie wyjeżdżam na żużlowe GP do Torunia i nie będę dostępny do jutra. Na wszystkie Wasze pytania obiecuje odpowiedzieć jutro wieczorem.
    pozdrawiam
  • Teo (83.5..**)
    2010-06-19 13:00:45
    hmm, z tego co wiem, to takie opłaty są u wszystkich operatorów, a u niketórych nawet wyższe, niż w orange. Trochę to denerwujące, aczkolwiek rozumiem również punkt widzenia operatora. Przypuszczam, że zdarzają się osoby, które przez godzinę opowiadają o jakimś błachym problemie, a ktoś na to musi odpowiadać.
    Swoją drogą nie pamiętam, kiedy bym ostatnio dzwonił do operatora na BOK, przecież wszystko można załatwić przez internet za free.
  • BlueMan (83.242..**)
    2010-06-19 13:01:36
    Jeśli cena pociągnie za sobą wzrost jakości usług BOK to jest to dobre posunięcie. Niektórzy Orangowcy niemiło wspominają BOK i kilkukrotne dzwonienie do niego.
    No i opłata 1.5 zł jest opłatą za całe połączenie, a nie za minutę!
  • Jardo (83.24..**)
    2010-06-19 13:41:42
    Panie Wojtku,
    a co z ulgą za rok 2009? Przez to, że TP SA nie rozdzielała na fakturze usługi TV i neostrady poniosłem konkrentą stratę, W poprzednich latach TP SA starała się ją wynagrodzić (np doładowaniek konta w VOD), W jaki sposób zrekompensują Państwo brak rozdzielenia usług na fakturze w roku 2009?
  • PAWEŁ (188.47..**)
    2010-06-19 13:48:25
    To teraz czekamy na kody USSD za pomocą których będzie można włączyć usługi i sprawdzić ich stan.
  • maki (83.15..**)
    2010-06-19 13:56:30
    Podobno użytkownicy Zetafona będą mogli zerwać umowę bez kary?
  • pablo_ck (83.26..**)
    2010-06-19 14:06:19
    Po co dzisiaj komuś BOK?? W sporadycznych wypadkach się z nieko korzysta!! Wszystkie ustawienia można samemu zrobić przez e-bok (on-line). Dla mnie strona Orange i ich e-bok jest najlepsze z jakim się spotkałem, da się tam poustawiać wszystko wsyztsko co się tylko da, więc Panowie, proszę......nie przesadzajmy...0,50 gr lub czasem sporadycznie 1,50 zł...taki wydatek chyba nie "wyczyści nam portfela". Opłata jest uzasadniona dla mnie: 1)by się doładować/sprawdzić stan konta wystarczą kody lub komputer i strana www.orange.pl, 2)skończy się bezmyślne dzwonienie do bok i do konsultantów, 3)i tak jak wspominam tu na forum dosyć to często - utrzymanie pracownika/konsultanta kosztuje, trzeba go wyszkolić, etc.....kto z Was prowadził by firmę która przynosi małe korzyści finansowe?? Myślę że mało kto :) Pozdrawiam :) ps.a dziś takie czasy :) Nawet za fizjologię płacimy :) Za WC conajmniej 1 zł wszędzie zapłacimy, więc Panowie........... pozdrawiam :)
  • PAWEŁ (188.47..**)
    2010-06-19 14:08:45
    @ Teo/ odpowiednik *500 w TT*9797 i SIMPLUSIE 5555 są bespłatne.
  • PAWEŁ (188.47..**)
    2010-06-19 14:24:34
    @ pablo_ck/ kodami wszystkiego nie sprawdzisz w Orange.
  • pablo_ck (83.26..**)
    2010-06-19 15:17:48
    Paweł kody kodami,służą one do podstawowych czynności,inne bardziej "specjalistyczne" czynności można sopie poustawiać on-line przez e-bok. Bynajmniej wypowiadam się co do kart sim działających w pre-paid :) Jak jest z abonamentem?? Tu się nie wypowiadam :) Pozdrawiam.
  • PAWEŁ (178.56..**)
    2010-06-19 15:37:04
    @pablo_ck/ ja też mówię o pre-paid.
    Muszą wprowadzić kody we wszystkich usługach w NOG, OPOP i OFnK tak aby można sprawdzić i włączyć lub wyłączyć usługi
  • pablo_ck (83.26..**)
    2010-06-19 16:03:29
    OK PAWEŁ,znane mi kody,oraz Orange on-line (e-bok)wystarcza mi w 100% Nigdy nie dzwoniłem jeszcze do bok by coś "załatwiać", zawsze wystarczały mi kody i konto do obsługi on-line na orange.pl :)Pozdrawiam :)
  • PAWEŁ (178.56..**)
    2010-06-19 16:17:34
    @pablo_ck / ja też korzystam z orange on-line i kodów. Ale *500 powinno być nadal darmowe, bo wielu ludzi nie ma internetu.
  • Ziomek (83.242..**)
    2010-06-19 16:22:08
    Oj no wprowadzają opłaty i już. Szkoda. W sumie w takim Playu nie ma ABOK takiego jak w Orange *500 i jakoś ludzie dają radę. W Orange taka usługa jest, a i bez niej mamy Orange on-line lub kody czy *100*# na sprawdzenie działania pewnych usług.
  • Marek POPak (109.243..**)
    2010-06-19 16:26:19
    Jeżeli Orange wprowadzi wszystkie kody zastępujące ABO *500 to uznam, że nie potrzebne jest połączenie telefoniczne. Na chwilę obecną często poprzez tę platformę doładowuję nr Orange innej osobie, a kodem tego nie zrobię !!! Sprawdzanie stanu pakietu też pod *500 jest darmowe, a póki co nie ma możliwości sprawdzenia używając kodów, wyjątek stanowi tu Skarbonka, bo kodem już można to bezpłatnie sprawdzić ;)) Myślę, że Orange do 19 lipca zmodyfikuje kody i wtedy nie będzie konieczności dzwonienia na ABO. Kody są szybsze i mniej ekonomiczniejsze dla baterii ;) Wszystkie sobie zapiszę do Książki Tel. i ułatwi mi to posługiwanie się telefonem.
  • PAWEŁ (178.56..**)
    2010-06-19 16:43:46
    @Marek POPak/ zgadzam się z Tobą całkowicie.
  • JarKen (83.28..**)
    2010-06-19 17:29:40
    Witaj Wojtku.
    We wpisie masz na myśli lepsze dzialanie People Soft czy filozofii jaką jest CRM(customer relationship managment)? ;)
  • Marek POPak (109.243..**)
    2010-06-19 17:31:17
    POPełniłem gafę ;/ W POPrzedniej mojej wypowiedzi miało być oczywiście, że kody są ekonomiczniejsze dla baterii ;))
  • GSM_Maniak (91.146..**)
    2010-06-19 17:38:04
    Według mnie wprowadzenie opłaty za połaczenie z numerem *500 nie ejst dobrym posunieciem i coraż bardziej umacna mnie w przekonaniu o zmianie operatora niestety ;/
  • Anna Stec (213.25..**)
    2010-06-19 18:21:27
    A ja walczę od 5 tygodni, aby Orange zwróciło mi pieniądze po odstąpieniu od umowy po tym jak dostarczono mi zniszczony telefon przez firmę kurierską DPD. Mam już dość wydzwaniania do BOK, a jeszcze na dodatek zostałam w tej sieci przedłużając umowę. Totalna porażka. Mam wrażenie, że Orange ma mnie w totalnym poważaniu i to Klienta który jest z nim już 8 lat.
    Nr mojego konta:
    1.2352515
    Może w ten sposób coś drgnie w tej maszynie biurokracji.
    Dziękuję
  • Paweł U. (86.63..**)
    2010-06-19 19:03:43
    Warto też wspomnieć o Expert Assistance http://www.orange.pl/portal/map/map/tech_help_category?pageId=4368764&stamp=1276915926240&articleId=4803700, które działa i funkcjonuje od kilku dni pod numerem 510900900 lub *900
  • emp (77.254..**)
    2010-06-19 19:11:18
    wprowadzenie opłat za automat to żart oczywiście...? jeżeli tak się stanie to będzie cios poniżej pasa
  • rino (79.163..**)
    2010-06-19 19:17:49
    już czytałem newsa na telepolis że drożeje kontak z book, a pozatym *500 staje się numerym płatnym co według mnie staje się bezczelnością bo tam można było sprawdzidzić stankonta i pakietów i doładować konto jak ktoś ma 0:00 zł a chce uzupełnić konto a nie zna głupiego kodu bo caly czas używał numeru który miał zapisany w telefonie i musi jeszcze zapłacicić 50 gr za połączenie to jest naprawdę już szczyt, pomijająć już fakt że niektórzy konsultanci nie mają pojęcia co mówią, albo często przy przekierowaniu do odpowiedniego działu następuje zerwanie połączenia. Pozdrawia
  • Robert (83.21..**)
    2010-06-19 20:34:48
    @ 1. PAWEŁ - ale osoba na którą są faktury może przecież skorzystać - a płacić może ze swojego konta a w ostateczności lepiej stracić te 99 czy 89 groszy opłaty ale mieć zwrot minimum te 100 zł (zależnie od prędkości/ceny Neostrady)
  • frontliner (94.254..**)
    2010-06-19 21:02:34
    Punkt widzenia zależy od punktu siedzenia :) A że patrzę na tp jako Klient i Pracownik - wierzę, że będzie lepiej ;) Aczkolwiek do ideału daleka droga...
  • guregori (77.253..**)
    2010-06-19 21:05:16
    @27, @28: Jak skomentujesz te podwyżki, Wojtku? Przydałby się kolejny wpis na tym blogu poświęcony podwyżkom.
  • Marek (91.192..**)
    2010-06-19 21:05:55
    Wojtku prosba o pomoc!!! Jakis czas temu zniknelo mi bezpodstawnie i bezprawnie 600 zl z konta prepaid - nie moge sobie poradzic z ich odzyskaniem... podaj swojego e-maila to wysle Ci szczegoly mojej sprawy.
  • BlueMan (83.242..**)
    2010-06-19 21:16:07
    @Marek - Wojtka przez weekend nie będzie na blogu, więc dopiero w poniedziałek będzie mógł odpisać na Twoją sprawę. Jego email to wojciech.jabczynski@telekomunikacja.pl
  • sebastian (213.238..**)
    2010-06-19 21:19:08
    Wojtku czy ten upgrade spowoduje ponowne właćzenie usługi GG?
  • Marek POPak (109.243..**)
    2010-06-19 22:32:56
    Marek, napisz reklamacje do BOK i na pewno Ci pomogą z Działu Technicznego.
    Miałem parę razy podobną sytuację, wtedy z POPa zmalała mi kwota z 2 000 tys do 999,99 PLN, a stało się to po tym jak chciałem spróbować czy w Polsce działa kod do połączenia w Roamingu i stało się !!! Ale po Reklamacji zwrócili mi, a dzwonił Technik, aby nie wykonywać takich prób w Polsce, bo system bilingowy się zawiesza ;))) Nie robiłeś też jakichś dziwnych kombinacji na POPku ??? :)))
  • KrzysiekWR (88.156..**)
    2010-06-19 22:51:37
    Ja tak trochę z innej beczki mam pytanko, przeczytałem na telepolis że podnosicie opłaty za połączenie z *100 to jestem w stanie zrozumieć, ale czemu wprowadzacie opłatę za połączenie z *500 to tego nie rozumiem. Możesz to wytłumaczyć Wojtku ?
  • szczypior (94.246..**)
    2010-06-19 23:48:39
    Marek popak można sprawdzić stan konta kodem,*124*# rozumiem podwyżkę za połączenie z bok-iem ale za połączenie z automatem to jest przesada.ktoś napisał że u innych operatorów też tak jest ale u innych operatorów są np fajne pakiety netowe a w orange nie więc przecież nie musi być wszędzie tak samo. Kontakt z maszyna chyba nic nie kosztuje orange po za małymi opłatami za prąd więc nie rozumie :p bo to że ludzi trzeba opłacić to spoko ale żeby automat ?!?
  • Mariusz_w (62.152..**)
    2010-06-20 01:06:05
    Rozumiem, że koszty trzeba jakoś pokrywać, wzrost stawki za poł. z BOK o 50 gr. da się przeżyć, ale żeby robić płatne połączenie z ABOK *500 ? To jest naprawdę poważne przegięcie. ABOK od zawsze z zasady był bezpłatny, jak to teraz będzie wyglądać - chcesz doładować konto, to najpierw kup nowy starter ? Rozumie, że można kodem albo przez stronę (na razie jeszcze bezpłatnie) ale przecież nie zawsze jest to możliwe, a dla dużej części osób, która nie posługuje się USSD lub Internetem zamyka to możliwość doładowania konta, a napewno będzie sporym utrudnieniem. Nie rozumiem, aż tak duże koszty macie za to połączenie, czy jak ?
    I skąd można wiedzieć, że za chwile nie będzie opłat za USSD lub wizytę na stronie klienta Orange ?
    Przemyślcie to proszę jeszcze kilka razy.
  • PAWEŁ (79.162..**)
    2010-06-20 08:03:54
    @Robert/ ja na poczte mam kilka km. a koszt przelewu to pewnie 2,50zł, a z konta w Inteligo przelew obecnie nic nie kosztuje.Osoba na którą są faktury za ORANGE FREEDOM PRO niema konta
  • lukasz (194.9..**)
    2010-06-20 09:57:46
    nie trzeba dzwonić na *500 żeby doładować konto, wystarczy wpisać kod *125*kod# i jest to bezpłatne. pozdr
  • PAWEŁ (79.162..**)
    2010-06-20 11:11:46
    @lukasz/ a jakim kodem sprawdzisz stan usług Wolny Weekend, Happy Day czy np. Minuty non stop?
  • lukasz (194.9..**)
    2010-06-20 11:19:43
    PAWEŁ: no niestety nie ma kodów na sprawdzenie stanu środków w tych usługach, weekendy, happy day pozostaje orange online, a minuty non stop i tak był sms, na *500 chyba nie można było..
  • PAWEŁ (79.162..**)
    2010-06-20 11:33:30
    @lukasz/ minuty non stop można było sprawdzić pod *500. Ja już dawno ich nie miałem.
  • mirekb (83.18..**)
    2010-06-20 11:34:02
    kto dzwoni pod *500??jak macie pakiet za10zł do orange/stacjo dzwoncie nawet i do konsultantów jak Was interesuje stan srodków promocyjnych(tylko do orange) numer stacjonarny BOK ORANGE 22 6342882.Ciekawe kiedy i ten numer zlikwidują..sadze ze do konca roku ;-)
  • kuba (83.29..**)
    2010-06-20 11:44:08
    A ja mam pytanie trochę z innej beczki, mianowicie:
    Jak doładuje konto przez strone https://doladowania.orange.pl/ to w związku z promocją
    http://www.orange.pl/portal/map/map/prepaid_charge?category=PREPAID_CHARGE&stamp=1276878780478&articleId=4777995

    "Z promocji możesz skorzystać również doładowując konto przez www.doladowania.orange.pl"
    otrzymam Bonus MB i 20% od kwoty 50zł ??
    (moja oferta to Orange Free)
    Proszę o oodpowiedź.
  • ogonet (82.160..**)
    2010-06-20 14:41:03
    kuba Orange Free na kartę również posiada konto promocyjne na które zbierasz bonusy.
  • kuba (83.29..**)
    2010-06-20 15:59:47
    więc odpowiedź brzmi: tak ? Tzn. głównie chodzi mi o to, że warunkiem otrzymania bonusa z promocji: 20% więcej za doładowanie 50zł jest wysłanie 14-cyfrowego kodu doładowującego na numer 8006, ale pisze też że można doładować przez stronę doładowania.orange.pl i czy to nie będzie kolidować z otrzymaniem darmowych MB ?
  • Wojtek Jabczyński (87.206..**)
    2010-06-20 19:19:12
    Jardo #10 korekta będzie dotyczyła tylko faktur za 2010. Maki #12 zmiana nie upoważnia do zerwania umowy Zetafona bez konsekwencji. JarKen #23 oczywiście mam na myśli aplikacje wykorzystywane przez CRM. Guregori #32 podwyżka to zawsze przykra informacja dla klientów. Opłaty podobne jak teraz w Orange ma zdecydowana większość operatorów. Byliśmy jedną z ostatnich firm, która zdecydowała się na ten krok. Jak wszyscy promujemy głównie kontakt przez strony internetowe czy np. darmowe krótkie kody. Marek #33 przede wszystkim zgłoś do BOK reklamację. Tak będzie najszybciej. Sebastian #35 ten upgrade nie dotyczy GG, tylko systemów TP dla CRM. Pozdrawiam
  • PAWEŁ (79.162..**)
    2010-06-20 19:37:08
    Panie Wojtku! Czy *500 będzie płatne? Dzięki
  • ogonet (82.160..**)
    2010-06-20 19:51:26
    kuba promocja "20% więcej" oraz "Bonus za doładowanie w Orange Free na kartę” w regulaminach się nie wykluczają.
    "1. Z zastrzeżeniem pkt 10 poniżej, warunkiem skorzystania z Promocji jest doładowanie konta numeru Użytkownika uprawnionego do skorzystania z Promocji nominałem 50 zł poprzez portal https://doladowania.orange.pl obsługiwany przez spółkę PayTel S.A."- więc nie trzeba wysyłać kodu. Jeżeli się mylę proszę Panie Wojtku o sprostowanie.
  • KrzysiekWR (88.156..**)
    2010-06-20 20:15:42
    Panie Wojtku czekamy na odpowiedź odnośnie opłaty za nr *500 !!!!
    Doczekamy się wyjaśnienia, czy temat jest niewygodny i zostanie ominięty ???
  • Wojtek Jabczyński (87.206..**)
    2010-06-20 20:35:00
    KrzysiekWR odpowiedziałem w moim komentarzu #49. Pozdrawiam
  • Wojtek (89.171..**)
    2010-06-20 20:37:39
    Dzis na www.media2.pl info o zmianach w cennikach Tak-Taka od 19lipca. Interesujace jest to ze wprowadzaja bezplatne polaczenie konferencyjne, zawieszenie i oczekiwanie na polaczenie. Czy Orange tez wprowadzi te uslugi bezplatnie w pre-paidzie?!
  • Adam (83.5..**)
    2010-06-20 21:40:13
    Dobry wieczor
    Mam pytanie do Pana Rzecznika i ewentualnie ekspertow w temacie.
    Zdarzylo mi sie dwa razy na dwoch roznych numerach w odstepie roku (w tym jeden pare dni temu doladowujac 50 zl przez strone doladowania.orange.pl ), ze na konto promocyjne wplynelo 10 zl, ale nie przedluzylo w ogole jego waznosci do 93 dni, okres pozostal niezmieniony.
    Musialem reklamowac to w BOKU, raz telefonicznie, drugi raz mailowo.
    Na forum telepolis czytalem rowniez o podobnym przypadku z kodem wyslanym smsem na numer 8006.
    Moje pytanie brzmi : co bylo tego przyczyna i jak moglo do tego dojsc ?
    Nie wydaje mi sie zeby to byl blad systemowy, powszechny, bo by podniosla sie wrzawa na roznego rodzaju forach, lecz raczej jednostkowy.
    Dla mnie jest to takie same kuriozum jakby bank obslugujac przelew z jednego konta pieniadze odjal, a na drugim nie dodal, albo likwidujac lokate, zapomnial przelac srodki na konto.
    PS. Odnosnie planowanej podwyzki za polaczenia z BOK i ABOK. O ile jestem w stanie zrozumiec platnosc za BOK, chocby celem ochrony pracownikow przez roznego rodzaju idiotow czy stalkerow, o ile Orange przyjeloby polityke automatycznego zwrotu kosztu w przypadku winy ze strony firmy, to jestem bardzo zbulwersowany platnoscia za ABOK. W tej chwili jest to jedyna mozliwosc doladowania kodem konta komus innemu, to raz. Dwa, co z osobami niewidomymi i niedowidzacymi ??!! Trzy, jest to kanal sprzedazy (uruchamianie uslug) oraz informacji marketingowej za ktory Orange kaze sobie placic ? Wolne zarty, co bedzie dalej ? Bilety wstepu do salonów ? - "Dzis promocja - karnet 10 biletow wazny 30 dni - 50% taniej, ooookaaazjaaaa !" ? Kazecie placic za wziete ulotki ?
  • Qwerty (94.42..**)
    2010-06-20 21:44:01
    Osobiscie nie mam zetafona, ale chcialbym sie dowiedziec dlaczego jezeli informacja faktycznie jest prawdziwa i polaczenie *500 bedzie platne to nie bedzie mozna zerwac umowy bez konsekwencji jak Pan rzecznik raczyl oswiadczyc ?? Cennik jest integralna czescia regulaminu. Wiec jezeli teraz ktos ma Zetafon i np. NOG gdzie pisze mu ze "Połaczenia z Orange Automatycznym Biurem Obsługi Klienta *500 lub 510 500 500 - bezpłatne (strona 2, Cennik usług w ofercie Nowe Orange Go 1 obowiazuje od 5 lipca 2009r.) to przy wprowadzeniu odplatnosci ze to polaczenie uzytkownik moze sie nie zgodzic z nowym cennikiem i zrezygnowac. Az napisze do UKE aby byc lepiej poinformowany z drugiego zrodla choc licze na odpowiedz rzecznika.
  • emu (77.114..**)
    2010-06-21 08:34:02
    Jeżeli jest podwyżka (z 0 na 0,50 zł i z 1,00 na 1,50 zł) to Zetafona będzie można zerwać bez konsekwencji. Chyba, że Zetafonowcom zostaną stare ceny.
  • Wojtek Jabczyński (212.160..**)
    2010-06-21 08:55:14
    Qwerty, emu podobnie jak to jest przy każdej tego typu zmianie, nasi prawnicy sprawdzają i upewniają się przed dycyzją, że dane działanie nie powoduje możliwości zerwania przez klienta umowy bez konsekwencji. Tak samo było i tym razem. Operatorzy bez wyjątku bardzo dbają, aby jakiekolwiek zmiany nie były furtką np. do zerwania kontraktów. Pozdrawiam
  • Swantewit (91.150..**)
    2010-06-21 09:15:33
    Wojtku, chętnie poznamy szczegóły uzasadnienia, dlaczego to, o czym piszą Qwerty i emu, nie może być zdaniem waszych prawników "furtką" do zerwania umowy. Bo nieraz już bywało tak, że ta czy inna firma wprowadzała jakieś zmiany w przekonaniu, że wszystko jest tip-top, a potem w wyniku batalii klientów i interwencji UOKiK-u okazywało się, że jednak ktoś, jak to mówią, dał ciała, czyli nie sprawdził wszystkiego jak należy. Dlatego skoro zaniepokojeni klienci zgłaszają wątpliwości - na pierwszy rzut oka zasadne - to warto jednak, by Orange podał uzasadnienie, dlaczego ta zmiana nie narusza warunków umowy. Choćby dlatego warto, że może się jednak okazać, że prawnicy po prostu coś przeoczyli. Gdyby tak było, Orange miałby jeszcze czas, by coś zmienić. Wszyscy działamy we wspólnym interesie. Więc jeśli dasz radę, to bardzo prosimy...
  • piotrekkk (79.163..**)
    2010-06-21 09:19:24
    co do zetafonu, spójrzcie na umowę, nie jest powiązana z konkretnym cennikiem, a jedynie z posiadaniem aktywnego numeru, raczej można złożyć skergę do uke odnośnie braku informacji o zmianie cen, obecnie użytkownicy mają status abonenta, więc jeśli ktoś ma numer zarejestrowany powinien otrzymać pismo w tym zakresie
  • Marek (91.192..**)
    2010-06-21 09:22:52
    Wojtku wyslalem Ci maila z opisem mojej sprawy.
    Niestety jednak przy porblemie znikniecia pieniedzy z konta BOK nie potrafi pomoc. Nie pomaga takze orange online ani pisemna reklamacja. Prosze wiec Ciebie jako jednak najszybsze zrodlo kontaktu z "centrum orange" o pomoc. chce uslyszec konkrety dlaczego ginie mi 600 zl i keidy je odzyskam badz nie... a jezeli nie to wybiore sie niestety do prawnika.
  • Ziomek (83.14..**)
    2010-06-21 09:23:46
    Niektórzy naprawdę demonizują z opłatą za połączenia z *500. Czy naprawdę korzystacie z tego każdego dnia? Ja osobiście nie dzwoniłem tam chyba z pół roku. Wszystko można załatwić przez Orange on-line albo krótkie kody (to ostatnie tyczy się tylko niektórych kwestii. Liczę na pełną aktywację krótkich kodów od 19 lipca)
  • Wojtek Jabczyński (212.160..**)
    2010-06-21 09:37:28
    Swantewit przykro mi, ale nie ujawniamy naszych wewnętrznych ekspertyz prawnych. Marek dostałem e-maila i pchnąłem sprawę. Pozdrawiam
  • Swantewit (91.150..**)
    2010-06-21 09:38:43
    Wprowadzenie opłaty za *500 przypomina mi wprowadzenie (lub podwyższenie) opłat za posiadanie karty debetowej w banku. Tyle że bank przysyła mi informację o zmianie i daje możliwość nieprzyjęcia nowych opłat. Jeśli nie wypowiem umowy w określonym terminie, to znaczy, że się zgadzam. Ale MAM PRAWO DO ROZWIĄZANIA UMOWY nie z własnej winy.
  • Swantewit (91.150..**)
    2010-06-21 09:45:15
    OK, rozumiem - wewn. ekspertyzy prawne niech będą tajne. Ale z drugiej strony nie zaszkodzi zasygnalizować problem prawnikom, prawda? Chodzi w sumie o to, żeby wszystko było zgodnie z prawem. No bo gdyby coś jednak było nie tak, to lepiej, żeby okazało się przed faktem niż po nim...
  • Qwerty (94.42..**)
    2010-06-21 09:47:55
    piotrekkk: moglbym sie z Toba zgodzic ale nie do konca. Nie moze byc do konca tak ze umowa o zetafon nie jest powiazana z zadnym cennikiem bo ... wowczas zetafon nie ma cennika. Warunkiem korzystania z zetafon jest wybranie jakiejs oferty na karte. A jezeli w tej ofercie OPOP, NOG, OM i nie wiem co tam jeszcze jest bedzie podwyzka jakis uslug to mozemy sie z tym nie zgodzic. Pomimo ze ja nie korzystam z takich dzwinych uslug typu zetafon to az wysle zapytanie do UOKIK i UKE aby miec stanowisko innej strony. Orange zawsze bedzie interpretowal przepisy na swoja korzysc. PS. Ekspertyzy pisze sie pod zamawiajacego. Takie to juz zycie.
  • Swantewit (91.150..**)
    2010-06-21 09:57:18
    Qwerty: tak, ekspertyzy pisze się pod zamawiającego, ale druga strona tego medalu jest taka, że jak napiszę złą ekspertyzę, którą później uwali np. UOKiK, to może zamawiający da mi ejszcze jedną szansę, ale jak napiszę drugi raz podobnie źle, to będę musiał szukać pracy gdzie indziej... I tu nasza niewielka nadzieja, że jednak państwo prawa ma skuteczne mechanizmy borniące tego prawa. To m.in. próbuję przemycić między wierszami, pisząc do Wojtka, żeby dał cynk prawnikom. PS Ja też nie mam Zetafona ;)
  • Krzysiek (89.174..**)
    2010-06-21 09:57:38
    Panie Wojciechu, blisko 2 tygodnie temu wysłałem do Pana maila z opisem sytuacji jaką mam w Orange. Mianowicie dla streszczenia problemu: dziwna zmiana danych uzytkownika przypisanego do numeru. Orange sam zamienił dane -przy przenoszeniu numeru z Ery do Orange moje dane byly zgodne i numer zostal przeniosiony - pozniej byl jakis cud w Orange i nastapila zmiana danych. Nie macie zadnej dyspozycji takiej zmiany a ja mam problemy bo jak skladam reklamacje to mi mowicie ze nie ja jestem wlascicielem wlasnego numeru. Czy ta sprawa jest wyjasniana czy zamieciona ?
  • piotrekkk (79.163..**)
    2010-06-21 10:02:22
    @Qwerty: a masz umowę na zetafon przed sobą? umowa jest na zakup telefonu w obniżonej cenie, były już wcześniej ciche podwyżki w ofertach na karcie, nikt się nie bulwersował, obecnie jedynie co to zmiana statusu użytkownika na abonenta i można skarżyć brak informacji o zmianie cennika
  • muddy (91.189..**)
    2010-06-21 10:16:16
    Szkoda Wojtku, że nie chcesz pisać o szczegółach zmian w CRM - być może dla kogoś to zwyczajnie nudne, ale mnie najbardziej interesują właśnie techniczne aspekty. Możesz czasem zaryzykować i wrzucić taką "nudną" notkę. Mam nadzieję, że na takie tematy więcej uda się nam pogadać w weekend :-)
  • KrzysiekWR (88.156..**)
    2010-06-21 10:58:19
    Panie Wojtku widziałem odpowiedź nt. zmiany opłat w wątku #49, ale nie pokosił się pan o wyjaśnienie czym jest to podyktowane i chodzi mi tylko i wyłącznie o nr *500. No chyba, że odpowiedzią jest "skoro inni pobierają opłaty za kontakt telefoniczny z BOK to my również nie możemy być gorsi i skoro można na tym zarobić to czemu nie".
    Najpierw wypadało by o tym poinformować szersze grono klientów w oficjalny sposób i przedstawić im alternatywę, nie każdy z klientów wie o kodach *12........, nr *500 jest prosty do zapamiętania dla wielu osób, a wielu z użytkowników kart nie ma dostępu do komputera i internetu.
    Proszę mi wytłumaczyć jak ma doładować konto osoba, która nie ma środków na koncie i jedynie za pomocą zdrapki może zasilić swój stan w NOG i jest to osoba po 50-tym roku życia, która nie ma pojęcia o kodach, a kod kupuje w sklepie warzywniczym, a sprzedawca nie ma na ten temat pojęcia ??? Myślę, że marketingowcy nie wzięli tego pod uwagę wprowadzając opłatę, może się okazać teraz że zamiast zarabiać stracicie na doładowaniach, a może nawet klientów. PAZERNY 2 x TRACI
  • Elephant (79.187..**)
    2010-06-21 11:05:52
    Wojtku, istotne zmiany w Orange prepaidowym a informacji tutaj nie widzę.
    Fakt, to mało medialne info :/
    Płatne *500 to naprawdę przegięcie.


    Od 19. lipca Orange w ofertach prepaid podniesie ceny połączeń z numerami biura obsługi klienta.

    Od tego dnia połączenie z biurem obsługi klienta *100 będzie kosztowało 1,50 zł (0,50 zł więcej), z numerem *400 (ProPozycja) będzie kosztowało 1,50 zł (wzrost o 1 zł), a z automatycznym biurem obsługi *500 - 0,50 zł (poprzednio darmowe).
    Źródło: telepolis.pl
  • PAWEŁ (178.56..**)
    2010-06-21 11:12:35
    @KrzysiekWR/ w karzdym calu masz racje. TT 9797 i 9898 jest bespłatne i tak samo w SIMPLUSIE 5555.
  • Qwerty (89.174..**)
    2010-06-21 11:12:44
    piotrekkk: pisalem ze nie mam i nigdy bym nie wzial czegos takiego jak zetafon (przypuszczam ze nigdy N900 w ofercie zeta nie bedzie a jak bedzie to drozszy niz w sklepie Nokii :P). Mam jeszcze NOG, jeszcze bo sie bede zegnal z Orange ze wzgledu na brak pakietow, tylko musze kase wygadac :P Ale interesuje mnie stan prawny przy wprowadzeniu tej podwyzki. PS. Nie przypomniam sobie podwyzki cen w ofercie na karte (przynajmniej w NOG) w ciagu ostatniego 1,5 roku.
  • Anna Stec (213.25..**)
    2010-06-21 11:35:27
    Nr konta: 1.2352515
    Środki za odstąpienie od umowy dotarły do mnie dziś. Oj gdybym to ja płaciła w takim tempie za faktury za telefon już dawno miałabym firmę windykacyjną na głowie.
    Dziękuję i pozdrawiam.
    Anna
  • qwertz (80.51..**)
    2010-06-21 12:35:54
    moja umowa zetafona ma obowiązywać jeszcze rok, ostatnio dostałem nowy cennik euro taryfy i tam na końcu pisało ze jak nie akceptuje mogę zerwać umowę, ale poniosę koszty kary umownej (zmiana w umowie na moja korzyść) ten nowy cennik usług tez powinien do mnie przyjść poczta (tu zmiana na moja niekorzyść), już wysłałem zapytanie do UKE i czekam na odpowiedz ,ale wydaje mi się ze niestety rzecznik tp się myli i będzie można zerwać umowy bez ponoszenia kary
  • Fixer (84.10..**)
    2010-06-21 12:39:17
    Jestem oburzony płatnym od 19 lipca Automatycznym Biurem Obsługi *500 !!!
  • (80.239..**)
    2010-06-21 12:42:53
    Panie Wojtku oczywiście, pozostali operatorzy z tzw. W3 podnieśli opłaty za połączenia z konsultantem ale połączenia z automatycznymi biurami obsługi są darmowe. Dlatego dziwi mnie ten krok Orange, tym bardziej, że samoobsługa poprzez kody USSD jest jeszcze mocno nie dopracowana. Jeżeli w menu *100*# lub za pomocą krótkich kodów będzie można aktywować, deaktywować i sprawdzić stan pakietów czy usług, no to jeszcze bym zrozumiał. Ale wielu mniej zorientowanych, głównie ludzi starszych dalej będzie dzwonić na *500 i będzie zdziwiona, że znika im kasa.
  • Fixer (84.10..**)
    2010-06-21 12:50:07
    Na *500 też konto komuś można było doładować. Niech też powstanie opcja doładowania komuś konta kodem np. *125*numer telefonu*kod#
  • Wojtek (89.171..**)
    2010-06-21 13:00:13
    Orange ma okazje odniesc ceny i to zrobi. Szukaja obnizki kosztow i zwiekszenia rzychodow. Drobnymi kroczkami zbliza sie oplata za zajecie linii/inicjacje polaczenia.
  • rami (83.24..**)
    2010-06-21 13:05:55
    Wojtek: redukcja kosztów i zwiększenie przychodów, to czy nam się to podoba, czy nie, sposób działania każdego przedsiębiorstwa nastawionego na zysk, więc tego bym akurat jakoś bardzo nie krytykował. BTW: poza tym większość ważnych informacji jest na orange.pl, stan konta można sprawdzić kodem, więc to zwiększenie stawek nie musi być wcale odczuwalne.
  • Fixer (84.10..**)
    2010-06-21 13:08:21
    PS: Chciałem jeszcze zasugerować, aby po wprowadzeniu opłaty za *500 zrobić profesjonalną usługę Twoje Menu pod *100*# gdzie można byłoby włączyć każdy pakiet: Aktualnie nie ma możliwości włączenia 1000 minut i nie jest to aktualizowane, sprawdzać stan każdego pakietu, możliwości doładowania konta innemu użytkownikowi chyba, że powstanie kod *125*numer*kod#. To byłoby najlepszym rozwiązaniem.
  • Swantewit (91.150..**)
    2010-06-21 13:09:08
    Wojtek (#80): też tak uważam - dlatego zabieranie głosu w takich wypadkach jest naszym prawem i nie rezygnujmy z niego, nawet jeśli w danym momencie niektórych z nas to nie dotyczy. Trochę szumnie to zabrzmi, ale to jak obrona wolności słowa czy wyznania: sam mogę być niewierzący albo nie mieć wiele do powiedzenia w jakiejś sprawie, ale jeśli zgadzam się na drobne kroczki prowadzące do totalitaryzmu, może się okazać, że któregoś dnia boleśnie to odczuję.
  • Benchmark (85.14..**)
    2010-06-21 14:35:16
    Nie chcę wprowadzić zamieszania ale doszły mnie słuchy, że *500 będzie płatna tylko do zarządzania usługami, a doładować nadal będzie można bezpłatnie. @Wojtku - potwierdź proszę lub zaprzecz ;)
  • potter28 (193.164..**)
    2010-06-21 18:37:23
    widzę że z coś z intenetem wpis;p to czekamy na pakiety w POPI i NOG,,
  • antares77 (80.238..**)
    2010-06-22 11:18:47
    Panie Wojtku, przymierzam się się do zwiększenia sobie predkości neo z Tv z 2Mb na 6Mb i tu pojawił się problem... ponieważ chce aneksować na kolejne 12 miesięcy. na stronie informacja jest, że rabat do ceny 69,90 jest przez poerwsze 3 miesiące, dzwonią do mnie konsultanci i mówią że tylko miesiąc, sprawdzam regulamin promocji i tam znów informacja że jest miesiąc zniżki. I stąd moje pytanie jak to ostatecznie jest miesiąc czy trzy miesiące zniżki?