Orange Ekspert radzi - aplikacja Neofon

49

Renata Grunwald-Kopeć

Coraz więcej Klientów korzysta z telefonii stacjonarnej w technologii VoIP. Oferujemy te usługi w pakietach: FunPack i Neostrada z nielimitowanymi rozmowami, jak i samodzielnie: Neofon.

Zapraszam do obejrzenia krótkiego filmu pokazującego, jak zainstalować aplikację Neofon, umożliwiającą wykonywanie połączeń głosowych w usługach VoIP. Z aplikacji można korzystać na dowolnym komputerze PC z systemem operacyjnym Windows.
 

http://www.youtube.com/watch?v=1Z1IFSJN49k

komentarze

  • humis (83.8..**)
    2013-05-28 23:17:59
    Witam

    Dla mnie sam Neofon i korzystanie z niego jest oczywiste, natomiast proces uzyskania hasła do Neofonu to jakiś archaizm...

    Ciekawsze pytanie to: Kiedy będzie dostępny neofon na Androida?

    Są oczywiście aplikacje do SIP na Androida - ale próbowałem kilku i niestety nie udało mi się zalogować do mojego konta.
    Fajnie by było, gdyby Orange Ekspert zajął się tym tematem

    Pozdrawiam
    humis
  • Orange Ekspert (212.160..**)
    2013-05-29 11:47:23
    @humis, nie posiadamy informacji o ewentualnym terminie wydania aplikacji neofon dla systemu Android. Twoje sugestie są jednak dla nas bardzo istotne. Przekażemy je do odpowiedniego działu.
  • Krzysztof (83.10..**)
    2013-08-09 17:10:25
    Jak skonfigurować telefon na androidzie przy pomocy programu Zoiper by móc rozmawiać?
    Mam usługę neofon i bezproblemowo rozmawiam na laptopie (system Win7). Wpisuję uzyskane hasło (identyczne jak na laptopie)do telefonu i wyskakuje komunikat "Registering (No DNS results 923)).
    • Orange Ekspert (212.160..**)
      2013-08-14 11:05:09
      Krzysztof, Niestety nie wspieramy tej aplikacji.
      • jurek (213.17..**)
        2013-09-03 13:46:34
        A jaka wspieracie? (Z dostępnych na androida) i gdzie mogę znaleźć kompletny zestaw danych konfiguracyjnych?
  • Orange Ekspert (212.160..**)
    2013-09-03 14:54:30
    @jurek, nie wspieramy aplikacji wydanych na androida. Sposób konfiguracji dla poszczególnych urządzeń i aplikacji znajdziesz pod adresem http://oran.ge/WcafCK.
  • Ircys1 (83.25..**)
    2013-10-31 19:55:17
    Witam. Jestem w posiadaniu tabletu funtab 7.0 Nigdzie nie mogę wyszukać informacji jak zainstalować na nim usługę "neofon" . W sklepie play google są różne aplikacje na voipa np skype, tlenofon, niestety nie na neofona. Na stronie Orange też nic nie ma. Jest tylko softphone: IPHONE (aplikacja 3CXPhone) , ale tam są inne ustawienia niż w Funtabie. Aplikacja CSipSimple ma kreatora Freeconet, Tlenofon, Smarto, EuroTelefon i inne(dlaczego tam nie ma neofonu?). W opcji Expert można chyba ustawić neofon, ale męczę sięco pewien czas od marca i i nic. Może można tam dodać aplikację neofonu . Albo opisac jak to zrobić. Proszę o informację jak można zainstalować voipa (neofon) na urządzeniu oferowanym przez Orange.
  • Orange Ekspert (212.160..**)
    2013-10-31 20:44:13
    @Ircys1, istnieje kilka aplikacji umożliwiających korzystanie z telefonii internetowej na systemie android. Przykładowo CSipSimple, którą znajdziesz w Google Play.. Szczegółową instrukcję konfiguracji znajdziesz na stronie producenta. Z pewnością potrzeba będzie nazwa użytkownika i hasło do usługi Neofon oraz serwer Proxy neofon.tp.pl.
    • Ircys1 (83.25..**)
      2013-11-07 11:18:32
      No tak...istnieją różne aplikacje ,a le odpowiedź jaką dostałem to... nie wiem co czytac. CSipSimple przecież próbowałem i inne też. Na stronie Orange piszą jak to uruchamiać, ale każde urządzenie ma swój swoje własne oprogramowanie. Na forach dyskusyjnych czytałem , że niektórym się udaje uruchomić neofon ale na innych urzadzeniach. Czemu np. skype może pracować na prawie wszystkich urządzeniach? A na tablecie od Orange nie można nic zrobić. Zresztą neofon na laptopie też nie zawsze działa. Na liveboxie to jest proste, natomiast na niektórych routerach nic nie idzie zrobić, można nieraz tylko dać sygnał i usłyszeć dzwonienie, a głos z mikrofonu i słuchawki nie jest przepuszczany. No trudno, chyba będę liczyć zapytania i odpowiedzi....Czy ktoś w Orange konkretnie umie dać odpowiedź albo stworzy przyjazną aplikacje , może być przecież dodana do CSipSimple tak jak inni to robią.
  • Orange Ekspert (212.160..**)
    2013-11-07 14:56:46
    Ircys1, zainstaluj 3CXPhone Android VoIP korzystając z Google Play.
    W ustawieniach wprowadź:
    Name: VoIP
    Display name: 48[Twój numer telefonu z kierunkowym] 48xxxxxxxxx
    ID: 48[numer telefonu z kierunkowym]@neofon.tp.pl
    User: 48[numer telefonu z kierunkowym]
    Password: hasło do usługi neofon
    I am Out of Office: zaznacz
    Local PBX IP: neofon.tp.pl
    External PBX IP: neofon.tp.pl
    PBX port: 5060
    STUN Server: stun3.3cx.com
    w Advanced
    Local SIP port:5060

    W CSipSimple ustawienia wprowadzasz w trybie „Expert”
    Account name – np. VoIP
    Accound id – sip:48[twój numer telefonu z kierunkowym]@neofon.tp.pl
    Registration URL – sip:neofon.tp.pl:5060
    Realm – imt.tp.pl
    Username – 48[Twój numer telefonu z kierunkowym]@neofon.tp.pl
    Data (password) – hasło do usługi Neofon.
    Scheme – Digest
    Transport – UDP
    Register timeout – 300
    Register Delay befor -60
    Publish enabled – odznaczone
    Register timeout –900
    Register delay before refresh (sec) – -1
    Force contact – [puste]
    Proxy URI – [puste]
    SRTP mode – Optional
    • Piotr (79.191..**)
      2014-07-05 13:23:11
      Mam pytanie do Experta Orange. Czy można uruchomić neofon na telefonie z systemem windows phone 8?

      Piotr
  • Piotr (83.28..**)
    2013-12-08 22:53:58
    Dobry wieczór,
    bardzo proszę o pomoc w konfiguracji Neofonu w programie 3cx na iPhone.

    Zainstalowałem 2 wersje tej aplikacji (3cx iPhone 12 i 3cx iphone 3), ale żadnej z nich nie jestem w stanie skonfigurować przy pomocy instrukcji znajdującej się na stonie Orange.
    Są inne pola do uzupełnienia, a nie mam pola "Use as".
    Natomiast po uzupełnieniu pól wg instrukcji, wyświetla się komunikat "Not registered"
    Gdy próbuję zarejestrować, program zatrzymuje się na komunikacie "Connecting out of office..."

    Piotr
  • Grzesiek (83.8..**)
    2013-12-22 00:11:32
    Kłopot polega na tym że firma, która wskazuje KIERUNKI w najnowszych technologiach komunikacyjnych e EUROPIE i nie tylko, ponadto mówi że życie może być łatwiejsze, bezpieczniejsze a jednak nie zadbała o SOLIDNĄ jak sama marka ORANGE aplikację działającą na powszechnie stosowanych systemach (zainstalowanych na urządzeniach z ORANGE) z łatwą i przyjazną dla użytkownika implementacją. TYLE. A szkoda! Uczyć się trzeba od APLA :-) MA BYĆ ŁATWO! - wtedy sprzedaż idzie jak ta lala :-)
  • Grzesiek (83.21..**)
    2013-12-22 13:23:22
    Kłopot polega na tym że firma, która wskazuje KIERUNKI w najnowszych technologiach komunikacyjnych e EUROPIE i nie tylko, ponadto mówi że życie może być łatwiejsze, bezpieczniejsze a jednak nie zadbała o SOLIDNĄ jak sama marka ORANGE aplikację działającą na powszechnie stosowanych systemach (zainstalowanych na urządzeniach z ORANGE) z łatwą i przyjazną dla użytkownika implementacją. TYLE. A szkoda! Uczyć się trzeba od APLA :-) MA BYĆ ŁATWO! - wtedy sprzedaż idzie jak ta lala :-)
  • Kuba (83.8..**)
    2013-12-23 17:26:48
    Ale tutaj pytanie do ekspertów z orange, nie jesteście wstanie podać jakiejś instrukcji jak skonfigurować voipa na androidzie (nieważne jaka aplikacja). Bo nazywacie się ekspertami wiec nie powinno być problemu z konfiguracją albo czas zmienić branże, biedronki i tesco stoją otworem
  • Orange Ekspert (212.160..**)
    2013-12-23 18:11:00
    @Kuba, nie dostarczamy aplikacji na system Android dla usługi Neofon. Wobec tego takie rozwiązania nie są przez nas wspierane i nie mamy instrukcji, która pozwoli na konfigurację „krok po kroku”. W tym celu skontaktuj się z producentem aplikacji.
    Możemy jedynie podać dane niezbędne do konfiguracji, które znajdziesz powyżej.
    • Piotr (31.61..**)
      2013-12-24 09:42:07
      Bardzo miło, że tak błyskawicznie pojawiają się odpowiedzi, że Orange nie wspiera Androida. Gratuluję refleksu!

      Napomknę jedynie, że od 8 grudnia bez efektu czekam na odpowiedź na zadane pytanie dotyczące systemu, który Orange wspiera...podobno...

      Piotr
  • humis (83.20..**)
    2014-01-06 17:55:18
    Piotr napisał, że ma problem z konfiguracją 3CXPhone'a

    Ja również - kiedyś udało się skonfigurować ten program, teraz mam podobne komunikaty jak Piotrek.

    W CSipSimple podobnie nie udaje się.

    Mam nadzieję, że Orange Expert zajmie się tematem...
  • fatespiner (89.71..**)
    2014-01-30 12:01:20
    Witam,
    mam pytanie czy można skonfigurować numer mobilny Orange pod CSipSimple.
    Mój problem wynika z tego, że mieszkam pod lasem i Orange u mnie w domu ma bardzo słaby sygnał przez co połączenia są słabej jakości i często są przerywane / tracone.
  • Karo (83.25..**)
    2014-03-03 09:09:48
    Witam
    Obserwuję ten temat bo sam mam taki problem. Upłynęło trochę czasu więc pytam się czy znalazł ktoś jakieś rozwiązanie na zamontowanie aplikacji WoIP na androidzie tak żeby to chodziło? Walczę z tym drugi dzień i bez efektów. Żadna z tych aplikacji mi nie działa pewnie dlatego że nie mam niektórych pozycji w menu a za to mam wiele innych w których nie mam pojęcia co wpisać. Proszę o pomoc. Wszystko jedno jaka aplikacja byle to chodziło.
    Pozd
  • Karo (83.25..**)
    2014-03-03 09:17:18
    Witam
    Obserwuję ten temat bo sam mam taki problem. Upłynęło trochę czasu więc pytam się czy znalazł ktoś jakieś rozwiązanie na zamontowanie aplikacji WoIP na androidzie tak żeby to chodziło? Walczę z tym drugi dzień i bez efektów. Żadna z tych aplikacji mi nie działa pewnie dlatego że nie mam niektórych pozycji w menu a za to mam wiele innych w których nie mam pojęcia co wpisać. Proszę o pomoc. Wszystko jedno jaka aplikacja byle to chodziło.
    Pozd
  • Maciek (95.49..**)
    2014-04-07 21:31:36
    Witam.
    Posiadam bramkę GIGASET A580 IP.
    Problem polega na braku możliwości dodzwonienia się na nią, z połączeniami wychodzącymi nie ma najmniejszych problemów. Próbowałem wpisywać STUN SERVER nic to niestety nie dało. Co zmienić/przestawić? dopisać? Dodam, że zaraz po zakupie i podłączeniu wszystko śmigało aż miło.
    Bramka podłączona do routera TP-LINK TD-W8960N.
    Proszę o pomoc, gdyż nie mam żadnego już chyba pomysłu.
  • Maciek (95.49..**)
    2014-04-08 17:27:15
    Witam.
    Posiadam bramkę GIGASET A580 IP.
    Problem polega na braku możliwości dodzwonienia się na nią, z połączeniami wychodzącymi nie ma najmniejszych problemów. Próbowałem wpisywać STUN SERVER nic to niestety nie dało. Co zmienić/przestawić? dopisać? Dodam, że zaraz po zakupie i podłączeniu wszystko śmigało aż miło.
    Bramka podłączona do routera TP-LINK TD-W8960N.
    Proszę o pomoc, gdyż nie mam żadnego już chyba pomysłu.
  • Orange Ekspert (212.160..**)
    2014-04-08 21:49:36
    Maciek, nie testowaliśmy sprzętu, z którego korzystasz, dlatego trudno jest nam wskazać dokładną przyczynę. Możemy jednak sprawdzić czy usługa nie jest blokowana od naszej strony, w tym celu przekaż nam numer telefonu na adres facebook.pomoc@orange.com.
  • yyy (83.5..**)
    2014-04-12 01:11:34
    Szanowni Państwo - kiedy można się spodziewać działającej aplikacji neofon na androida? Uprzejmie proszę o odpowiedź...
  • Nie ekspert ale... (83.6..**)
    2014-04-14 23:34:18
    Na androidzie na pewno działają aplikacje: Zoiper ver. 1.16.6, Media5 fone v. 3.7.1.1118 oraz 3CX Phone ver. 2.0.5. Obecne wersje 3CX 11 i 12 nie działają :(
    Oczywiście działanie aplikacji zależy od poprawnej konfiguracji, "brandu" oraz andka.
  • yyy (83.27..**)
    2014-04-16 10:55:17
    dziękuję! ale w GP nie ma tej wersji Zoipera, mogę uprzejmie prosić o informację, skąd ją zdobyć? natomiast już ściągam Media5, mam nadzieję że będzie działać... z góry dziękuję z wszelką pomoc
    • yyy (83.27..**)
      2014-04-16 11:28:39
      witam ponownie; niestety poległem przy konfiguracji Media 5 Phone - czy mogę uprzejmie prosić o pomoc w skonfigurowaniu aplikacji? dziękuję z góry za wszelką pomoc
      • Nie ekspert ale... (212.160..**)
        2014-04-17 16:42:04
        Account name - dowolny tekst
        Host - neofon.tp.pl:5060
        Username - 48numertelefonu
        Password - Password
        Authentication user - 48numertelefonu@neofon.tp.pl
        Outbound proxy - neofon.tp.pl:5060
        Caller ID - 48numertelefonu@neofon.tp.pl


        I tyle :)
  • yyy (83.4..**)
    2014-04-18 23:05:27
    Dziękuję bardzo!
    Pozdrawiam
    Krzysztof
  • Pytacz (83.22..**)
    2014-05-16 23:36:19
    Witam
    Jeśli powyższy opis jest do aplikacji Media 5 Phone to jest już zmieniony układ z ustawieniami i nie ma tych pól wymienionych wyżej,
    Czy na tą chwilę jest jakiś program na którym działa neofon na androida? Jeśli tak to proszę o instrukcję.
  • Tomek (212.180..**)
    2014-05-18 11:36:37
    Dołączam się do prośby. Proszę o wskazanie konkretnej aplikacji obsługującej neofon na androidzie i podanie ustawien krok po kroku. Wczoraj była wielka radość i udalo sie skonfiguroqać i pogadac z 3cxphone, a dzisiaj znowu nie chce sie logowac. Prosze Sz.P.Expertów o pochylenie sie nad prośbami bądź to bądź waszych dobrodziejów dzieki którym macie robote:-) ( oczywiscie pisze zartobliwie, co by sie ktos nie obrazil). Ma ktos ustawienia na media5 fone lub na Zoiper, ale kroczek po kroczku, bez ogolow.
  • Nie ekspert ale... (95.49..**)
    2014-05-18 22:21:39
    Aplikacje ewoulują i wydawcy na początku dają prawie wszystko za darmo i to działa, natomiast po pewnym czasie chcą za swoje produkty kasę.
    Obecnie np. 3CXPhone w wersjach 11 i 12 niestety pracuje na portach, które Orange nie obsługuje. Ostatnia wersja, z której korzystam to 2.0.5 i na 100% działa. Można ją znaleźć przez Google.
    Działa również Zoiper w wesji 1.16.6 for Android o którym pisałem wcześniej oraz Media 5-fone w wersji 3.7.1.1118, którą używam.
    Ustawienia Zoiper'a:
    Account name - dowolny tekst
    Host - neofon.tp.pl:5060
    Username - 48numertelefonu
    Password - password
    Authentication user - 48numertelefonu@neofon.tp.pl
    Outbound proxy - neofon.tp.pl:5060
    Caller ID - 48numertelefonu@neofon.tp.pl

    Media5 fone zostały podane wcześniej
  • Pytacz (83.22..**)
    2014-05-19 18:22:27
    Ok udało mi się uruchomić neostradę na Media 5-fone (nie Media5-fone MPS).
    Z tego co widzę jest to jedyna aplikacja którą można ściągnąć bezpośrednio z marketu bez szukanie starych wersji.
    Ustawienia wygladają tak:
    - najpierw wybrałem ustawiając nowe konto opcję Define manually
    - Title: wszystko jedno co
    - Username: 48xxxxxxxxx
    - Password: hasło od Orange
    Opcje Servers:
    - Address: neofon.tp.pl
    - Port: 5060
    Opcje Advanced:
    - Auth.Name: 48xxxxxxxxx@neofon.tp.pl
    I zaskoczyło...
    • Maciek (83.22..**)
      2014-06-02 19:39:47
      U mnie też zaskoczyło, w końcu.. :D
  • Tomek (178.42..**)
    2014-05-20 19:05:09
    @Tomek (212.180..**)
    "Dołączam się do prośby. Proszę o wskazanie konkretnej aplikacji obsługującej neofon na androidzie i podanie ustawien krok po kroku. Wczoraj była wielka radość i udalo sie skonfiguroqać i pogadac z 3cxphone, a dzisiaj znowu nie chce sie logowac. Prosze Sz.P.Expertów o pochylenie sie nad prośbami bądź to bądź waszych dobrodziejów dzieki którym macie robote:-) ( oczywiscie pisze zartobliwie, co by sie ktos nie obrazil). Ma ktos ustawienia na media5 fone lub na Zoiper, ale kroczek po kroczku, bez ogolow."
    ========================
    Cytuję siebie, bo nie mam możliwości edycji :)
    Już mi wszystko działa: ZOIP i 3cxphone. Okazało się, że cały czas miałem uruchomionego w tle Media5-fone. Mimo, że nie był zalogowany (nie umiałem wprowadzić właściwych ustawień i nie chciał się rejestrować) blokował mi inne aplikacje VOIP. Działał jak wirus i za nic nie dało się go wyłączyć. Dopiero wejście w ustawienia i z poziomu aplikacji funkcją zakończ uruchomioną aplikację udało się go wyłączyć. Od tego momentu wszystko śmiga aż miło. Dla zainteresowanych informacja o funkcjonalności. Moim zdaniem, zdecydowanie funkcjonalniejszy jest ZOIP. Wyświetla historię ostatnich połączeń, na pasku pokazuje informację o połączeniach nieodebranych i po kliknięciu wchodzi w to połączenie umożliwiając oddzwonienie.
    3cxphone nie porwał mnie, archaiczna obsługa i mało możliwości - zdecydowanie polecam ZOIPa.
    Jeszcze raz wielkie dzięki dla Nie ekspert ale... dzięki któremu mój sen jest spokojniejszy :)
    Jak ktoś chce ZOIPa niech napisze maila to mu prześlę.
    • Orange Ekspert (212.160..**)
      2014-05-23 09:37:21
      @Tomek, nie jesteśmy w stanie wskazać najdogodniejszej aplikacji do korzystania z Neofonu na androidzie. To, jaką aplikację wybiera użytkownik zależy od niego. W sklepie play jest szeroki wybór aplikacji umożliwiających korzystanie z Neofonu.
      Do poprawnej konfiguracji potrzebujesz login – znajdziesz go na umowie, hasło – otrzymasz e-mailem, port ustaw 5060 i proxy/domena – neofon.tp.pl
      • Karo (79.184..**)
        2014-05-24 10:01:26
        Problem polega na tym że żadna aplikacja nie działa na androidzie dla neofonu
        • januszkop (83.31..**)
          2014-07-15 08:39:44
          Aplikacje na androidzie działają ok ale czy są realizowane połączenia przychodzące to zależy od routera wifi
        • januszkop (83.31..**)
          2014-07-15 13:41:49
          Aplikacje na androidzie działają ok ale czy są realizowane połączenia przychodzące to zależy od routera wifi
  • Adzia (83.21..**)
    2014-05-23 16:46:34
    Aplikacja Neofon w laptopie ma połączenie , jest dzwonek a w słuchawce głucho, mikrofon nie działa głośnik też. co może być przyczyną.
  • Piotr (79.185..**)
    2014-05-23 21:38:12
    iPhone, czy jest jakaś aplikacja umożliwiająca uruchomienie Neofonu na iPhone?...
    • Adzia (83.21..**)
      2014-05-29 15:51:11
      Jak czytam różne posty to nie ma aplikacji na żaden sprzęt. Nie działa albo się haczy jak wszystkie usługi w Orange. Na zacinającą się Neostradę proponują sztywne łącze DSL oczywiście droższe. To chyba sposób na większą kasę.
      Albo nie wiedzą co robią albo są tak wyrafinowani.
  • Danielos (83.7..**)
    2014-06-14 18:05:32
    Mam od 2 dni fun pac HD z telefonia internetowa i dziala mi to spoko jesli chodzi o tel w domu..
    Ale to ze Orange firma z takimi dochodami nie ma aplikacji neofon na androida podkresla fakt ze polityka firmy zmierza ku zlemu ! pamietam tp sa kilka lat temu - to bylo cos ! obecnie orange nie jest juz dobra marka ! bardzo mi jest przykro z tego powodu
  • Cezi (83.5..**)
    2014-06-14 21:42:15
    Naprawdę nie widzę najmniejszego problemu z konfiguracją usługi na androida. Skonfigurowałem na dwóch urządzeniach poprzez program CsipSimple. Istotne jest tylko, aby w polu nazwa użytkownika po wpisaniu nr telefonu dodać literę a, b, c itd bez spacji, co pozwoli na odróznienie urządzenia. Mam jednak inne pytanie. Czy neofon ma funkcje intercomu, innymi słowy czy da się zadzwonić "na swój numer"

    Cezi
    • Adzia (83.20..**)
      2014-07-15 08:57:46
      Oczywiście że z konfiguracją nie ma problemu, ale co z tego jak to nie działa. Mam połączenie, dzwonek jest, a w słuchawce głucho w PC a na Androidzie nawet tego nie ma. Może Orange (czytaj pomarańcz) powinno się uczyć od Skype.
  • januszkop (83.31..**)
    2014-07-14 22:46:30
    Obawiam się, że problemy z połączeniami przychodzącymi na neofona nie są związane z aplikacją lecz z routerem. Robiłem wiele prób. Aplikacja odbiera połączenia przychodzące zależnie od tego w jakiej sieci WiFi jesteśmy zalogowani, czyli trzeba szukać rozwiązanie w routerach np router Tedna działa ok a router ZTE MF63 nie działa dla połączeń przychodzących , połączenia wychodzące z tabletu są realizowane przez te oba routery. Rozwiązanie problemu trzeba szukać dla SIP w routerze.
  • Piotr (79.185..**)
    2014-07-15 11:48:45
    @Piotr (79.191..**)
    "Mam pytanie do Experta Orange. Czy można uruchomić neofon na telefonie z systemem windows phone 8?
    Piotr"
    ========================

    Ponawiam pytanie i liczę tym razem na odpowiedź :-)
  • Orange Ekspert (212.160..**)
    2014-07-18 15:23:09
    @Piotr, nie udostępniamy oficjalnej aplikacji dla VoIP dedykowanej temu systemowi operacyjnemu.

dodaj komentarz